> מ. סיים זה עתה את כתה ג’ בכתה מיוחדת. הוא הגיע ל- KLASS בשנה שעברה בעצתה של דודתו הגרה בקטמון, למרות שהוא בעצמו גר מחוץ לשכונה. דודתו, כמו אמו, אינה יודעת קרוא וכתוב. כאשר הוא הגיע ל- KLASS לראשונה, מנהלת המרכז, יהודית בר-זמר, שוחחה עם המחנכת שלו בבית הספר שסיפרה שמ. אינו משתתף בכיתה בתרגול בחוברות. הסתבר כי למרות שזכר את התשובות, הוא לא הצליח למצוא אותן בתוך הטקסט. הוא גם לא הבין שמותר לו לדלג על שאלה קשה ולעבור לשאלה הבאה. ב- KLASS הוא קיבל עזרה בהכנת שיעורי בית, תחילה 3 שעות ביום בעבודה פרטנית. באותו זמן הוא רכש גם כישורי למידה, כישורי עבודה בכתה וכן מיומנויות קריאה. התוצאה – חל שיפור משמעותי בהישגיו ובשנת הלימודים הקרובה הוא יעבור לכתה רגילה! לאחרונה מנהלת KLASS ערכה ביקור בית וראתה שהוא יזדקק לתמיכה כדי להתמודד עם ספרי הלימוד באנגלית בכתה ד’. היא נתנה לו לומדה למחשב לשיפור אוצר המילים באנגלית במהלך חופשת הקיץ.
> י. תלמיד שסיים זה עתה כתה א’, התקשה מאד ברכישת מיומנות הקריאה. הוא הגיע ל- KLASS בזכות אחיו הלומד בכתה ח’ ו”בוגר” KLASS , ובזכות אחותו הלומדת בכתה ה’ והמגיעה אלינו לשיעורים באנגלית. לאחר מפגש אבחון עם סגנית מנהלת KLASS שירה לוין, הוצמד לו מתנדב מכתה ט’ שבחר למלא את ה”מחויבות האישית” שלו אצלנו. תחת הנחייתה של שירה ובעזרת ספרוני קריאה קצרים ומדורגים, התלמיד קלט את האותיות ואת סימני הניקוד, ולקראת סוף השנה הצליח להדביק את רמת הקריאה של הכתה.
> שירה, שהיא גם מורה להוראה מתקנת ומאבחנת דידקטית, עבדה עם תלמיד בכתה ז’ שהחל להגיע ל- KLASS בשנה שעברה. בהתחלה סדירות הגעתו הייתה לקויה, אך השנה חל שיפור ניכר בגישתו הכללית ורמת הקריאה “קפצה” שלוש שנים תוך שנת לימודים אחת.

מעט תשומת לב עושה את כל ההבדל …

כאשר למורה יש עד 40 ילד בכתה ולהורים, אם בשל היותם עולים חדשים או מכל סיבה אחרת, אין את הניסיון, השפה או הידע הנדרש על מנת לפעול בתוך המערכת או אפילו כדי לדעת איזה סוג עזרה ניתן לקבל.

> י. תלמיד כתה ב’, הוא ילד היפראקטיבי ונמצא בחינוך המיוחד, למרות שנראה נבון וטרם עבר שום אבחון פורמאלי. על בסיס ניסיונם הרב, צוות המורים ב- KLASS מרגישים שהדבר הנכון עבורו הוא לעבור בדיקות נוירולוגיות. מנהלת KLASS עוזרת להורים לארגן את הבדיקות.
> אנשי הצוות ב- KLASS הרגישו שתלמיד אחר בכתה ה’ זקוק למשקפיים. מנהלת KLASS ארגנה לו בדיקת עיניים ואכן הסתבר שהוא זקוק למשקפי ראייה ועכשיו יש לו משקפיים והוא יכול לראות גם את הלוח וגם את הספרים שלו בצורה נוחה.
> תלמיד בכתה ו’ התחיל להחסיר שיעורים ב- KLASS . המנהלת יצרה קשר עם המשפחה והבינה כי למרות שהתמודד יפה עם לידתו של אח קטן לפני כשנה וחצי, עם הצטרפותה של תינוקת חדשה לפני 4 חודשים, הילד מרגיש חוסר תשומת לב בבית. ייערך ביקור בית כדי לשוחח עם המשפחה ולהחזיר את התלמיד למסלול הרצוי.